Angst

October 21st, 2013 | Posted by Seri Linn Erlandsen in Ukategorisert

images-2

Angst, depresjon og fobier kan komme fra tidligere erfaringer i livet. Men frykten pr dags dato, er basert på tankene dine.

Angst er tenkt, det er hva du tenker på som gjør at du har angst akkurat nå. Problemet er at tankene kan være vanskelige å få tak i. Følelsene tankene gir er lettere å få tak i. Men det er alltid en tanke eller tanker som utløser følelsen.

Eks på Tankene dine kan være:

Tenk om jeg ikke får….?

Tenk om hun tenker at…..?

Hva om jeg ikke…..?

Dette er antagelser du lager deg om hva andre tenker eller antagelser om noe som kanskje kan skje. Den eneste måten å bli kvitt frykten på er å stille spørsmålstegn til tankene dine.

Tren på stille disse spørsmålene til deg selv:

Hva er sannsynligheten for at det kan skje?

Hva er sannsynligheten for at de tenker det om deg er sant?

Om det var motsatt situasjon, hva ville du selv ha tenkt?

Vil tankene du tenker forandre utfallet?

Vil tankene forandre fremtiden?

Vil tankene forandre fortiden?

Gjerne finn andre spørsmål som du synes er bedre. det viktigste er, at du tenker tankene ferdig, ikke stopp ved antagelsen. Still deg spørsmål etterpå?

Eller kanskje du må i første omgang bare trene på å finne tanken…Det er ikke alltid like enkelt

Er det ikke bortkastet å ha angst basert på antagelser….?

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.

Menu Title