B a K r U s

October 24th, 2016 | Posted by Seri Linn Erlandsen in Uncategorized

image

 

Drakk du i helgen? Var du i salget, hadde det gøy, fikk den etterlengtede silkebrisen?

Våknet du med full bakrus, fylleangst og bondeanger? Da er du ikke alene. De fleste får fylleangst og det får vi fordi summen er konstant. Skal summen  bli  0 og du er på 50 når du drikker, så blir det -50 dagen derpå. Det som går opp på kvelden går ned dagen derpå.  What  comes around goes around. Dette gjelder ikke bare alkohol, men all rus.

Grunnen til fylleangsten skyldes at du mister kontroll når du ruser deg, du har en administrerende direktør i deg som skal styre impulsene i deg oh han går på hvilevakt ved rus. Du mister hemninger og evnen til å tolke andre.  Vi sier og gjør ting som vi ikke ville gjort om vi var edru. Hukommelsen går ned og høydepunktene fra kvelden kommer som lyn i løpet av dagen derpå.

Hvordan lære seg å håndtere denne angsten? Drikke mindre. Det finnes ingen annen måte. For noen kan det være å ikke drikke sprit, eller ikke drikke etter Kl 12. For de som får ekstreme problemer med fylleangst og at det påvirker din mentale helse i hverdagen er det lurt å ikke drikke i det hele tatt.

Fylleangsten er kroppens selvregulerer, å ruse seg har heldigvis en kostnad, slik at en ikke ruser seg hver dag. Det er viktig å vite at hukommelsen vår kan være vår største fiende. Vi husker ofte feil og overdramatiserer gjerne. Folk er også selvopptatte og har nok med seg selv. De har nok med sin egen fylleangst og husker ikke hva du sa eller gjorde. Prøv  å ikke ta alle følelsene så alvorlig. Av og til kan en godt utviklet egenskap som fortrengelse være bra og i dette tilfellet, hent den frem.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Responses are currently closed, but you can trackback.

Menu Title