Aktivitet- Aktivitet-Aktivitet

February 27th, 2014 | Posted by Seri Linn Erlandsen in Ukategorisert

primary-image3

Flere av dere har hørt at aktivitet er viktig. Det er like det viktig med aktivitet for mental helse som for fysisk helse. Ingen har blitt kurert mentalt hjemme i stua..

De som kommer i teraoi hos meg må som en del av terapien være i aktivitet. Noen ganger har vi terapi mens vi går. Jeg vet at noen ganger er det bare det å komme igang som er bøygen.

Noe av det som gjør oss bedre mentalt er bekreftelse og gjennomføring. Dersom vi har satt oss noe fore og gjennomfører,  gir det igjen bekreftelse og glede.

Med aktivitet kan det være hva som helst, det er opp til deg. Aktivitet avbryter tankene dine slik at du gir deg selv en pause fra grublingen.

Det finnes uendelig mange unnskyldniner, og mangel på tid kan være en av de beste. men man får tid til det man ønsker å prioritere.

Selv har jeg blitt inspirert av en god venn og personlig trener Line Larsen. Hun fikk meg til å  laste ned Appen Tabata Timer, som er en timer for de 16 min du skal trene i dette programmet.  Du trener styrke med egen kropp i 20 sek og 10 sek pause, i 4 min og du velger 4 øvelser.

En øvelse kan være spensthopp, hoppe fra side til side, eller ligge i planke og jogge inn med bena.

Se øvelser og programmer på youtube for inspirasjon eller du kan følge hele programmer der inne…

)
Dette skal jeg ta med meg til hytta i sommer så nå er det ingen unnskyldninger men bare muligheter til hvordan jeg skal få trent…

 

Lykke til

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can leave a response, or trackback.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Menu Title